
ChrzÄ…szcz

Metoda Krakowska

Zeszyty "Kocham czytać" J. Cieszyńskiej
TwórczyniÄ… Metody Krakowskiej jest pani prof. Jagoda CieszyÅ„ska, która od blisko 35-u lat bada i diagnozuje dzieci z problemami jÄ™zykowymi. Pani prof. J. CieszyÅ„ska jest kierownikiem katedry logopedii w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, gdzie zajmuje siÄ™ problematykÄ… dzieci niesÅ‚yszÄ…cych, sÅ‚abo sÅ‚yszÄ…cych, autystycznych, z alaliÄ…, z zespoÅ‚em Downa, z zespoÅ‚em Aspergera, porażeniem mózgowym oraz dwu- i wielojÄ™zycznych. Metoda Krakowska dotarÅ‚a nawet poza granice Polski. Terapeutki SzkoÅ‚y Krakowskiej pracujÄ… w Anglii, Szwajcarii, Francji, Niemczech i Belgii (dalsze informacje tutaj)
​
Metoda krakowska jest holistycznym podejÅ›ciem do zagadnienia rozwoju dziecka. PracujÄ…c metodÄ… krakowskÄ… uczymy dzieci czytać ze zrozumieniem, nie gÅ‚oskujÄ…c ale poprzez sylabizowanie, korzystamy z serii książeczek "Kocham czytać" prof. J. CieszyÅ„skiej i programu sÅ‚uchowego pt. "SÅ‚ucham i uczÄ™ siÄ™ mówić", stworzonego przez siostrÄ™ pani prof. J. CieszyÅ„skiej, mgr ElżbietÄ™ WianeckÄ…. W naszej metodzie bardzo ważne sÄ… także ćwiczenia w: klasyfikowaniu, szeregowaniu, tworzeniu sekwencji lewopóÅ‚kulowych, analizie i syntezie wzrokowej oraz sÅ‚uchowej. W M. K. tworzy siÄ™ także dzienniczki wydarzeÅ„, których pomysÅ‚odawczyniÄ… jest matka pani prof. J. CieszyÅ„skiej, mgr WacÅ‚awa Zuziowa, wieloletnia dyrektorka szkoÅ‚y dla dzieci niesÅ‚yszÄ…cych w Krakowie oraz autorka wielu podrÄ™czników do nauki jÄ™zyka polskiego w klasach podstawowych i gimnazjalnych.
Podczas diagnozy rozwojowej sprawdzamy wszystkie sfery rozwoju dziecka: małą motorykę, dużą motorykę, percepcję słuchową, percepję wzrokową, mowę oraz praksję oralną.
Więcej informacji na stronach www.szkolakrakowska.pl oraz www.centrummetodykrakowskiej.pl

Zeszyty "SÅ‚ucham i uczÄ™ siÄ™ mówić" E. Wianeckiej i J. CieszyÅ„skiej